ANBI Status? Dan kun je een Google Grant aanvragen
Dat klinkt als goed nieuws. En dat is het ook. Een Google Grant is een initiatief van Google ontworpen om jou te helpen je doelstellingen te realiseren.
Stel je voor wat je kunt doen met een advertentiebudget van 100.000 euro per jaar. Je kunt meer bezoek naar je website leiden, je naamsbekendheid vergroten, je doelen zichtbaarder maken, het aantal donaties en deelnemers vergroten en bijvoorbeeld het aantal gebruikers van je nieuwsbrief of social media-kanalen laten groeien.
Maar het wordt nog mooier.. Je grant loopt niet alleen dit jaar maar ook de komende jaren! Niet slecht lijkt me.
Adwords
Als je de google grant toegewezen krijgt kun je die aanwenden bij Adwords, zeg maar de reclame-afdeling van Google. Je kunt er mee adverteren op het Google Search Network. Als je Adwords nog niet kent kun je hieronder een filmpje bekijken.
Aanvraag - No Cure No Pay
Het aanvragen, opzetten, managen en optimaliseren van dit soort campagnes neem ik je graag uit handen. Als ik de Google Grant voor je aanvraag en je verzoek wordt afgekeurd, ben ik gratis. No worries, No cure no pay.
Klinkt goed toch? Het Google-Adwords proces heb ik hiernaast in een aantal stappen neergezet. Lijkt het je wat, of heb je vragen stuur me dan even een berichtje via het contact formulier of email me op info_grants@patrickcramer.nl
1 Aanvraag van Google Adwords Grants
Als je aan alle voorwaarden voldoet, doe ik een aanvraag via Techsoup en Google for Non-profits. Samen spitten we de daarbij behorende vragenlijst door.
2 Google Analytics
Natuurlijk willen we resultaat zien van de Google Ad Grants campagnes. Om hiervoor te zorgen, koppel ik je Google Adwords account aan Google Analytics.
3 Zoekwoordenonderzoek
Ik doe onderzoek naar de belangrijkste zoektermen waarop jij wilt adverteren in Google.
4 Ad copy schrijven
Aan de hand van de geselecteerde zoekwoorden schrijf ik je Adwords Grants advertentieteksten.
5 Optimalisatie
Tijdens de optimalisatie van Grants campagnes zijn we continu aan het testen, verwijderen we irrelevante termen en voegen we regelmatig nieuwe onderwerpen toe.
6 Maandelijks rapporteren
Na afloop van iedere maand rapporteer ik de campagneresultaten uitgebreid. Aan de hand van deze resultaten sturen we bij waar nodig.